Alla inlägg under oktober 2009

Av Christel - 31 oktober 2009 07:22

Oj, lånade min sons mobil för att ställa larmet i morse och han hade inte ändrat sin mobil till vintertid så jag flög upp 5 istället för 6. Upptäckte det inte förän jag duschat...men jag fick en lugn morgon så det var ganska skönt. Gick ut med Molly käkade frukost innan jag vAnthony som har hockeycup hemma idag dom skulle samlas kl 7 stack sen hem och hämtad Timothy så han oxå får se första matchen som börjar kl 8. Igår var en onyttig dag käkade Kina mat och åt godis det är bara för att jag stressar då blir det alltid så. men får ta nya friska tag idag har ju faktiskt varit duktig innan i veckan. Nu ska vi åka tillbaks till ishallen för att titta på matchen sen ska jag sälja lotter hela dagen. Detta är ett citat från Kristianstad bladet min mamma klippte ut det till mig för ganska länge sen men det ligger lite i det. Småbarnsförä'ldrar är undantagna från att disponera sin egen tid. Det är deras eget fel. Barn är nämligen smarta och föräldrar korkade. Det är ett faktum. Nutidens barn är infernaliskt sluga. De är manipulativa och beräknande. De skyr inga medel för att nå sina mål. Och de lyckas undantagslöst. Barn lever lyxliv och är samhällets överklass. Deras makt och levnadsvillkor kan endast jämföras med den forna adelns. När såg man ett barn hugga ved? Eller skotta snö? Vem klipper gräsmattan? Inget barn i varje fall. Fortsättning följer måste åka annars missar vi matchen...

Av Christel - 29 oktober 2009 13:34

Obestämd Nu var det länge sen men jag har varit helt under isen har knappt orkat upp ur sängen, tog ledigt ett par dagar och känner mig bättre har tränat och ut och gått och då blir det mycket bättre. Naturligtvis blir inte min ekonomi inte bättre men jag blir mer kreativ och orkar ta tag i mina problem vilket jag måste. Var hemma hos mina föräldrar igår och plockade lite svamp bara att få komma ut i skogen är helt underbart jag hinner ju aldrig göra sådant som stärker mig och som får mig att må bra, tänkte be om att få låna pengar men fegade ur och vågade inte fråga. Min stora kille åkte med en kompis till Stockholm för att hälsa på sin pappa han tyckte att det skulle bli mycket roligt han jobbar varje helg och han hade precis fått lön så det passade ju bra. Vi ska ha cup hemma hela helgen så för min del blir det att vara där för vi måste alla hjälpa till men det kan jag faktiskt tycka är ganska roligt så det känns inte så jobbigt det jobbiga är att jag måste tillbaks till mitt jobb imorgon...och det känns riktigt tråkigt. Vad jag ska göra nu är att lägga ut lite saker på tradera så jag får in lite pengar. Skulle så gärna vilja köpa lite julklappar till barnen, det är ju tyvärr lite om vad julen handlar om för barnen...fast måste väl erkänna att även jag älskar att få presenter jag oxå.

Av Christel - 9 oktober 2009 22:20

Ja ha då var snart denna fredagen slut..har varit hockeyträningar som vanligt. Sista passet var slut 21.00 och sen måste dom ha lite mat och vipps är klockan över 22.00 och man undrar var denna fredagen tog vägen. orkar inte skriva mer i dag tog ett halvt glas vin så nu ska jag lägga mig i soffan och koppla av och dricka upp mitt vin och fundera över mitt liv. Har faktiskt beställt tid hos frissan ska dit på tisdag efter det ska mitt nya liv börja då ska jag verkligen ta tag i mitt liv...det har jag sagt åtskilliga gånger dessa veckor.

Av Christel - 8 oktober 2009 18:31

Obestämd Går inte att tycka synd om sig själv längre, det är ingen som kommer att förändra mitt liv utan ska det förändras får jag göra det själv. Fick faktiskt en snygg jacka av mitt ex idag kom med posten, han hade köpt den i London till sin ex fru i Stockholm men den var för stor för henne (tur för mig) så därför fick jag den och jag tar tacksamt emot den dessutom behöver jag den säkert mycket bättre än henne. Just nu bakar jag bullar...tycker faktiskt att det är roligt att baka hade en halv paket jäst så det blir inte många så vi lär äta upp dom ikväll. Nej det får räcka för idag för nu har bullarna jäst färdigt. Skickade min lilla grabb med vår lagledare idag orkade inte åka till ishallen. det är nog första gången som jag inte åkt dit. Måste sluta att alltid försöka att vara en supermamma som alltid är med på alla träningar cuper och matcher det funkar inte jag knäcker bara mig själv och hur bra mamma är jag då...

Av Christel - 7 oktober 2009 20:07


Gråter Precis kommit hem från läkaren har ont i mina leder...hade velat att han sa..lilla vän inte kan du slita så som du gör gå ner och jobba halvtid du sliter ju helt ut dig. Men naturligtvis sitter man där och ska verka så duktig fast jag känner att jag håller på att gå under. Har inte så våldsamt ont det är nog mest i själen, men har lite knutor på fingrarna tydligen är det artros, tyckte att jag skulle käka ibrem om jag fick väldigt ont. Aldrig hatar alla värktabletter har man ont är det kroppens sätt att säga ifrån och då måste man lyssna på den inte stoppa i sig en massa tabletter. Stack sen och köpte sushi älskar det...men har aldrig råd att köpa det, struntade i det idag är trött på att aldrig kunna unna mig någonting. Var på cup i helgen igen åkte 5.30 och var hemma 22.30 är man klok eller barnens pappa hade lovat att ta den cupen men hoppsan han hade glömt bort det och var i London, snacka om att vara glömsk. Jag vill bara vara ledig vill ut i skogen och plocka svamp läsa böcker gå långa promenader med min hund, baka bullar oj vad skönt det varit men helt omöjligt har redan nallat av mina semesterdagar och är 6 timmar back så denna helgen ska jag jobba både lör och sön...usch vad hemskt. Fy vad jag är trött orkar knappt gå upp längre och längtar riktigt till jag ska lägga mig. Jag som alltid brukar ut och gå en timme på morgonen nu orkar jag knappt gå upp över huvud taget. Vet inte vad jag ska ta mig till. Tack Candy, man blir så sårbar när man visar känslor och då bilr det jobbigt men visst ska man visa känslor känner mig bara så svag när jag är ledsen-

Ovido - Quiz & Flashcards