Alla inlägg under april 2010

Av Christel - 17 april 2010 08:24

Har varit ute med hundarna i en timme, vaknade 6.30 fast det är lördag och man kunde sova,ett säkert tecken på att man börjar bli gammal..älskar faktiskt de tidiga  morgnarna, fast på vardagarna längtar jag till helgerna så man kan sova ut sen vaknar man ändå. Skulle jag inte vakna så puffar Molly  på mig tills jag går upp hon är ju van vid att gå ut vid 6 tiden och hon struntar fullständigt i att det är lördag eller söndag. Ska faktiskt åka och jobba ett par timmar känns väl sådär. Nu när jag fått mitt  hus som jag så gärna ville ha så är det snart dags att ta tag i mitt jobb. Tänker jobba  som jag gör till efter  sommaren och semestern sen  är det dags med en förändring även där har en del planer man måste våga för att förändra sitt liv och mitt  är verkligen  dags  att förändra. Senn kommer jag  säkert att misslyckas innan jag lyckas...det jobbiga  men även det som driver mig är att det finns de i min närhet som lite idiotförklarar mig i all välmeningabsolut inte av elakhet men ändå. Något  retligt mina tangenterslårr dubbelslag så får hela tidenn kolla vad jag skrivit ellerr varför ska jag det man fattar nog vad jag  menar ändå.

Måste sticka nu , det kommer en kompis hit kl 15.00 då ska vi ta varsin irisch coffe och snack lite...så jag  mmåste vara hemma tills dess.

Av Christel - 16 april 2010 18:47

Till sin flickvän för att grilla, hennes föräldrar har varit på semester i en vecka skulle kommit hem igår men det gick dessvärre inte pga vulkanutbrottet på Island. Min mellangrabb är i London med sin pappa även han skulle kommit hem igår men även det blev fram flyttat till på lördag. Ja  ha nu har jag kommit ett steg nnärmare mitt mål, det var nämligen att flytta frånn min dyra lägenhet och  köpa  något eget att det dessutom är gångavstånd till ishallen är ett stort plus. Nu vill jag börja umgås med mina vänner igen tycker att det blivit alldeles för lite av det. Jag har inte mått speciellt bra har varit superstressad och har inte alls varit  i form. Nu har jag  bestämmt mig för att återigen börja gå eller springa varje dag och måste även styrketräna en och annan gång, mår så mycket bättre när jag tränar både fysiskt och psykiskt. Har två vänner som separerat. En som ville det själv och en som blev lämnad. Han behövde förverkliga sig själv, vilket helt klart är skitsnack. De killar som lämnar sin tjej eller fru pga av andra skäl än att dom träffat någon annan är väldigt lätträknade om dom över huvudtaget finns. Det är vi tjejer som vill gå vidare i våra liv för vår egen skull och mår oftast väldigt bra av det när killarna säger samma sak ser man dom oftast med någon annnan nästa dag, och snacket om att dom bara är vännner eller att dom precis har träffats är ofta inte sant. Nu hör jag en hund skälla därute gissar att det är min lilla Molly som sett någon snygg hanhund andra sidan staketet och hoppat över för att hälsa.

Av Christel - 16 april 2010 18:07

Oj kom inte ihåg när jag skrev sist, men det var väldigt länge sen det vet jag. Men har verkligen haft fullt upp nu har det lungnat sig lite, hockeyn är slut för säsongen och det gör att man helt plötsligt har mer tid på helgerna och kvällarna. Har nu bott i mitt nya hus i snart 2 månader och jag stormtrivs verkligen visserligen är det en hel del som behöver fixas till men det får vänta ett tag man är ju inte gjord av pengar...För tillfället vet jag inte riktigt hur mycket det kommer att kosta i månaden men det  känns som jag kommer att få det betydligt bättre ekonomiskt nu än när jag bodde i min dyra lägenhet. Så hur  är det med kärleken...vet inte riktigt det.  Har varit på samtal med Wille det går väl sådär mest IG men han lovar att han ska jobba  upp till G på de ämnen. Oj nu  kom han, gillar inte att jag  skriver om honom  så slutar nu återkommer senare.

Ovido - Quiz & Flashcards