Direktlänk till inlägg 14 april 2011

Redan torsdag...

Av Christel - 14 april 2011 12:17

Oj vad veckan går fort, redan torsdag. Kristin en av mina märmaste vänner var här och fikade idag, alltid kul att prata lite skit, vi har barn i samma ålder och i samma klass...och det är riktiga busar båda två, kanske inga riktiga busar, men som tonåringar i största allmänhet. Igår hände en riktigt tråkig grej, var på Kvantum och handlade tog då ut 500 kr extra (Wille ville låna) tog ut det från min kredit så det var lånade pengar. La den övanpå min plånbok medan jag packade mina varor, glömde lite bort den och när jag kom på det så var den borta. Dom kollade på kameran om dom kunde se vem som hade tagit den men utan resultat. Grät i bilen när jag körde hem, så ont om pengar som jag har och så blir jag av med så mycket pengar. men nu har jag lagt det bakom mig inte löna att gräma sig för det längre, lär ju inte få tillbaks dom ändå. Nej vädret är fint skall gå ut och klippa mina rosor...sen ska jag hämta Timothy. Imorgon ska jag åka till mina föräldrar och hälsa på, och sen är det helg igen och påsklov.

Lite tänkbart 

Allting har sin perfekta plats i livet, även negativa känslor.

Utan negativa känslor skulle du inte veta hur det känns att må

bra. Du skulle bara känna en enda grå och trist känsla hela

tiden eftersom du inte skulle ha något att jämföra dina känslor

med. Du skuleinte veta hur det känns att vara riktigt lycklig,

upprymd eller glad. Det är genom att vara ledsen och sorgsen

som du vet hur det är att vara lycklig. Du kan aldrig ta bort

dina negativa känslor från livet och

utan dem skulle du inte ha några positiva känslor! 

Ha en riktigt skön dag !!!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christel - 13 augusti 2011 11:10

Idag ska det hämtas ved för snart är det dags att tända spisen och elda lite...börjar redan bli kallare och ruggigare, lite för tidigt tycker jag men det är bara att gilla läget. Jag älskar dessa lördagar när man inte har något speciellt att göra ing...

Av Christel - 9 augusti 2011 07:46

Ibland tycker bara ett jag inte hinner skriva....och det är bara dumheter, men den största anledningen är att min son har datorn hela tiden. men nu ska min äldsta son flytta till USA och hjälpa sin pappa med sitt företag, verkligen en chans för honom...

Av Christel - 24 maj 2011 12:12

Oj vad jag är glad när alla födelsedagar och examensfester är över...fast naturligtvis är det roligt också. Hade det inte varit för att det kostar massor och pappan i detta fallet inte tänker hjälpa till alls hade jag tyckt att det varit riktigt roli...

Av Christel - 17 maj 2011 12:34

Och min lilla grabb har ingen jacka på sig, dom skulle på utflyckt. Kände mig som en riktigt dålig mamma att jag inte propsade på en regnjacka, trodde att det skulle sluta men ack nej. Alla andra på skolgåden hade regäla kläder på sig, men han överle...

Av Christel - 13 maj 2011 22:18

Har varit mycket hockey idag, först vann Sverige över Tjeckien och är därmed i final  och nu är det bara 2 minuter kvar på matchen mellan Finland och Ryssland, Finland leder med 3 - 0. Så då spelar alltså Sverige och Finland final på söndag, kul hell...

Ovido - Quiz & Flashcards