Alla inlägg under december 2009

Av Christel - 20 december 2009 11:46

Det var min yngsta kille som undrade om det var några som tränade han ville nämligen till ishallen, det var allmänheten 12.30 då kan han dit och åka lite om han vill. Jag ska på julfest ikväll ska inte stanna så länge för det är ju skolavslutning imorgon och det vill man ju inte missa och jag pallar inte att dricka en massa och sen må superdåligt imorgon det är verkligen inte värt det dessutom måste jag köpa de sista julklapparna imorgon för sen ska jag jobba tisdag och onsdag så då blir det inte tid. Idag ska jag städa till kl 3 sen ska jag köra mellangrabben till ishallen för det är match kl 16.20 hade en liten despyt om att jag är slarvig idag med min "pojkvän" blir så förbannad när han drar upp det jag har så många andra positiva sidor så varför inte fokusera på dom istället för att reta sig på mina dåliga sido. Han har massor av sidor som jag retar mig på men inte ältar jag dom det handlar inte om att ge och ta eller, jag tycker att det är väldigt jobbit att jag är slarvig och jag anstränger mig verkligen för att det ska bli bättre men det blir deffinitivt inte bättre för att han tjatar om det. På med musik och sen ska jag röja    

Av Christel - 20 december 2009 11:34

När jag berättade för min kompis sa hon...nu äntligen har din eviga otur vänt nu kommer allt att bli bra och det är du verkligen värd. Jag blev så glad för jag vet att hon verkligen är glad för min skull. Skrev på kontraktet i fredags innan dess var jag helt säker på att mäklaren skulle ringa och säga att tyvärr blev det inget. Först nu känner jag att det faktiskt är sant och det är ett perfect hus för mig och mina tre barn och molly...oj vad glad jag är. Tiillträde blir i 1 Maj sen har jag dubbelhyra i en månad men det är bra så man får tid att flytta i lugn och ro det ska bli så roligt. Dessutom ligger den precis vid ishallen så jag slipper all stress med all körning fram och tillbaka det blir helt enkelt hur bra som helst jag längtar så...måste kolla istiderna så får sluta skriva återkommer senare...

Av Christel - 15 december 2009 07:24

Borde inte blogga på jobbet, kan man bli avskedad för det ? Men det är bara tills mina hotellgäster har ätit upp och stuckit just nu vill jag hålla mig i resturangen. Ringde precis och väckte min minsta han är så liten att han fortfarande vill titta på adentskalendern sen har han ett jäkla jobb att få upp den andra trötta brorsan men han är mycket duktig...nej dags att sluta och vara lite trevlig mot mina gäster...

Av Christel - 14 december 2009 20:31

Oj det var verkligen ett tag sen, tiden räcker ju inte till fast jag så gärna vill. Just nu är jag deppad igen...hade ett nytt hus på gång men helt plötsligt så är det inte säkert att banken vill låna mig pengarna trots att jag hade ett lönelöfte. Dessutom har jag raderat det meddelande som jag fick ang lånelöftet, blir riktigt irriterad ska få besked imorgon kl 9, spännande. Vill så gärna ha det huset ligger precis vid ishallen och det hade sparat mig otroligt mycket tid och jag hade blivit betydligt mindre stressad av all körning fram och tillbaka. Dessutom tog jag mod till mig och frågade mina kära föräldrar om jag kunde få låna lite av dom och det var inga problem   Men får jag nu avslag så vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Först när jag pratade med banken blev jag ledsen och grät en skvätt tänkte åka till affären och köpa ett stort choklad och trösta mig med men då hade jag bara mått ännu sämre, så jag tog mig i kragen och gick ut en runda med Molly istället. Tycka synd om mig själv har jag ju faktiskt slutat med det hjälper inte att deppa det gäller att göra något åt situationen istället och det ska jag försöka SKA HELT ENKELT HA DET HUSET, det hade löst så många problem för mig. Nu ska jag som vanligt till ishallen och hämta min något trilska tonåring han har verkligen kommit i puberteten, min annars så lugna snälla och trevliga son har förvandlats till ett monster...lite överdrivet kanske men han är ganska långt ifrån den oerhört gulliga kille han brukar vara. Jag tycker att det är riktigt roligt att skriva får liksom en kick av det en kick av att jag verkligen måste förändra mitt liv och huset hade deffinitivt varit ett steg i rätt riktning...Sedär nu är jag inte deppad längre ska se till att det ordnar sig.

Ovido - Quiz & Flashcards