Alla inlägg under maj 2011

Av Christel - 4 maj 2011 11:16

Gick igenom mina kommande räkningar och lånet på huset som ska betalas om en månad. Så snart man lyckats betala denna månadens räkningar börjar man våndas för nästa månad. Lyckades skjuta upp min fjärrvärme räkning en månad, men som hon komenterade så var det mitt andra anstånd detta år, som   om jag inte visste det...inte bra. Men jag är helt övertygad om att jag kommer att klara mig, någon gång kommer jag att ha pengar så att jag kan shoppa lite till mig själv. Just detta år blir det ju en del extra med Willes examen och allt, men han kräver absolut inga dyra saker, och vi har bara hyran av frack kvar att betala. Har masserat en del men det måste bli mer, jag tycker ju verkligen om att massera och dessutom är jag faktiskt väldigt bra på det. Men måste marknadsföra mig mer....ja ha min sjukskrivning är över och det känns skönt att vara frisk, men just i dag har jag ont i halsen och känner mig lite kass men det går över. Ikväll har jag bjudit över Krister den snälla bilmekanikern, han hjälpte min son och hans kompis med bilen igår...så jag lovade mat och hockey. Timothy blir glad när det kommer någon som brinner för hockeyn lika mycket som honom och det gör verkligen Krister och det är ju VM. Blir nog spagetti och köttfärssås idag det var faktiskt längesen. Just dessa dagarna som det varit fint har vi grillat....nästan så man redan blivit trött på det. Men det känns inte bra att gå in och laga mat när solen skiner och det är varmt och skönt. Måste komma på något bra och billigt att bjuda på när Wille tar examen....nu ska jag cykla till konsum och köpa mjölk.....  Och bara positivt tänkande tänk allt som jag har att vara glad för...det finns faktiskt massor

Av Christel - 3 maj 2011 20:51

Min lillasyster brukar säga att hon älskar Timothys födelsedag, valborgsmässoafton då har man allt framför sig och hon hatar min den 9 augusti för då är helt plösligt sommaren över...det ligger lite i det.

Det har hänt en hel del, blev ovänn med barnens pappa när han var här. Men det blir jag alltid. Alltid samma visa...han blir vansinnig på barnen som han tycker inte brukar allvar i skolan, min snart 16-åring har fullt upp med sina kompisar och har inte alls någon lust att vara hemma och spendera tid med sin syster och pappa. Fast han har inte hört av sig till honom på nästan tre månader så lite får han skylla sig själv. Sen får jag höra att jag är alldeles för slapp och ställer inga som helst krav på barnen. Men allt det där vet jag redan, men jag har alltid gjort så gott jag kunnat hatar att bråka med mina barn, tömmer hellre diskmaskinen själv än att tjata på mina barn. Vet att jag borde vara tuffare men klarar inte riktigt det. Men jag finns iallafall här för barnen och älskar dom över allt annat. Tror nog att det blir människor av dom ändå. Wille var inte rolig för ett par år sen men han har blivit hur vettig som helst...tonåringar är jobbiga lever lite i sin egen värld och kompisarna betyder allt, men jag vet att jag är en väldigt viktig person i hans liv men just nu är det bara kompisar som gäller. Just nu tittar jag och Timme på fotboll   Bardcelona o Real Madrid ganska tråkigt med fotboll, nej tacka vet jag hockey. Vädret har varit kanon men ikväll haglade det och vart riktigt ruggit väder har faktiskt tänt i spisen...Nej nu ska jag nog ta mig ett glas vin och bara sjunka ner i soffan och mysa...  

Ovido - Quiz & Flashcards