Alla inlägg den 22 augusti 2009

Av Christel - 22 augusti 2009 17:09

Hinner jag skriva lite...egentligen inte men gör det ändå. Har kommit hem från jobbet, innan jag stack till jobbet skickade jag ett barn till Limhamn för att spela hockey och en fick sätta sig på cykeln för att spela fotboll. Aldrig kan man följa med måste alltid jobba,  imorgon ska min andra grabb till Helsingborg och spela och återigen får man tigga skjuts. Skulle vilja ge alla som förbarmar sig över min jobbiga situation och alltid försöker hjälpa mig en resa till ett varmt land eller en middag på en fin resturang men pengar är ett verkligt dilemma. Funderar faktiskt allvarligt att anmälla mig till lyxfällan jag struntar i att man blir utlämnad för jag mår skitdåligt över min situation. Men jag har tur som har tre mycket förståndiga och ordentliga systrar som jag vet skulle hjälpa mig och faktiskt har hjälpt mig ett antal gånger. Min mellansyster har hjälpt mig ett par gånger när jag inte kunde betala hyran, men hockeyläger ska ungarna gå på fast det kostar flera tusen . Jag felprioriterar helt klart vill sällan inse att jag faktiskt inte har råd till det. En gång klagade jag för deras pappa då tyckte han att jag fick skylla mig själv när dom har så dyra sporter dom kunde väl orientera eller något sådant. Nä du mina barn skall bli hockeyproffs sen tar dom med sin mamma (som helt har försakat sitt eget liv för deras hockey) till Florida eller något annat trevligt ställe och försörjer mig. Nej skämt och sido, jag tror faktiskt att jag har igen det senare all denna tid o pengar jag lägger på detta. Dessutom tycker jag att det är förbannat kul. Nej nu måste jag fundera lite över vad barnen ska äta...jag är faktiskt utbjuden första gången på väldigt länge så jag får väl gå upp och raka benen. Fast vet inte hur jag ska hålla mig vaken måste vara hemma innan 22.00 för då lägger jag mig, kan nog strunta i att raka benen....

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards