Alla inlägg den 28 augusti 2009

Av Christel - 28 augusti 2009 10:29

Hej

Tänkte att jag skulle skriva lite varje dag, men det blir sällan som jag tänkt nästan aldrig faktiskt. Tog ledigt idag oxå känner det lite som jag gör något jag inte får...men får väl jobba in det när det blir mycket att göra, för tillfället är det faktiskt lugnt. När jag är ledig städar jag alltid fortfarande väldiga diskussioner om spindlar och spindelnät...igår badade min yngsta grabb och då hittade han spindelväv i badrummet jag förstår inte hur folk hinner med att jämt ha det snyggt och välstädat jag vill verkligen oxå ha det så. Jag frågade faktiskt min lillasyster (borde vara tvärt om) hur hon lyckades ha det så otroligt välstädat alltid, jag städar efterhand., storstädar sällan. Ja ha efterhand ??? Men jag kommer faktiskt ihåg en gång när vi pratade i telefon då gick hon samtidigt och dammade persiennerna!!! Att damma persiennerna...ska dom dammas? Har börjat sälja lite lego på tradera, hade min ex vetat det hade han inte blivit glad, men vad gör man inte ska in med medlemsavgifter i hockey 500 kr sen har vi träningsavgifterna 1500 kr för den minsta och 2000 kr för den äldsta sen ska jag betala cuperna en på 325 och en på 650 kr. Igår pratade jag med en kompis om att jag tänkte gå och klippa mig och kanske färga håret för ser för tråkig ut för tillfället, ja gör det du måste unna dig något själv annars går du under, svarade hon. Så jag ringde och beställde tid, ca 20 min efter ringde jag och avbeställde igen. Åkte till Maxi och köpte hårfärg...och de 1000 kr som mina föräldrar lovat att ge mig i födesedag för att köpa något till mig själv går till hockey cuper i stället. För jag vet att när alla räkningar är betalda har jag inte mycket kvar ibland ingenting. Men har bestämt mig för att säga upp lägenheten den är alldeles för dyr 8880 kr i månaden är inte att leka med. Funderar mycket över hur jag ska kunna tjäna pengar men jag antar att det finns inga genvägar man måste jobba jobba och åter jobba. innan sommaren var jag uppe i hur mycket timmar i veckan som helst men pengarna räckte ändå inte. Lite blir det att när jag jobbar sju dagar i veckan har jag sådana skuldkänslor så jag känner att barnen måste ha playstation 3, nya mobiler, nya hockeyklubbor etc bara för att kompensera att jag aldrig är hemma och aldrig kan följa med till några matcher. Dessutom krockar jag bilen med jämna mellanrum eller glömmer att dra handbromsen får fortkörningsböter etc på grund att jag stressar från det ena till det andra och känner mig alltid otillräcklig. Just nu läser jag en bok som heter Sluta kämp - BÖRJA LEVA av Sanna Ehdin en bok som verkligen inspererat mig till att göra något av mitt liv, det är ingen som kommer ett förändra ditt liv det måste man själv göra. Nej nu ringer telefonen så nu ska jag prata i telefon och damma persiennerna.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards