Alla inlägg den 12 april 2011

Av Christel - 12 april 2011 09:48

Har blivit mycket bättre sedan jag börjat läsa den där boken, igår blev jag faktiskt förbannad. Men sa det till honom som jag var förbannad på och förklarade varför sen släppte jag det. Man mår ju som sagt bara dåligt om man ska gå och vara förbannad. Innan kunde jag gå och vara irriterad i dagar tycka synd om mig själv hittade på tusen saker på varför det faktiskt var synd om mig...viket bara gjorde mig mer ledsen. Nu tänker jag på de saker som jag är glad för, och det är faktiskt en hel del, idag när jag var ute och gick bestämde jag mig för att verkligen åka på semester nästa år, har ju lovat mina två minsta nu i 5 år, åkte ju till Italien med min äldsta för 6 år sen, sedan dess har jag sagt att nästa år lovar jag att åka med er....så har jag lovat varje år men sen har jag aldrig klarat det ekonomiskt. Så nu när jag säger det tror dom mig inte utan säger bara att det säger du alltid men vi gör ändå aldrig det. Igår ringde deras pappa han och hans lilla dotter som nu är 4 år, kommer på söndagkväll. Det blir trots allt en liten ekonomisk lättnad för mig eftersom han bor här så handlar han en del mat men han vill ser gärna att jag lagar det. Men jag tycker faktiskt att det är ganska roligt att laga mat så det är okej för mig. Han sa dessutom att det nu var bestämt att han ska flytta till USA kanske redan till sommaren tycker det är bra, för det är ju kanon för barnen att åka till USA sen och kanske plugga eller som Timothy dröm är att komma till USA och spela hockey. Och dom är ju amerikanska medborgare så vill dom så är det ju inga problem.   Fast med dom äldsta grabbarnas betyg kan det bli svårt att komma dit och plugga men dom kan ju jobba. Själv var jag både i Österrike, Spanien och USA och jobbade efter skolan och det är oerhört nyttigt och lärorikt. 

Ett nytt inlägg från boken jag läser...

"Varje ögonblick i ditt liv är oändligt kreativt och

universum är oändligt rikt. Var bara tilräckligt

tydlig med vad du ber om, så kommer allt det du

önskar till dig."


Ovido - Quiz & Flashcards