Alla inlägg den 11 april 2011

Av Christel - 11 april 2011 10:20

Nu är helgen över och en ny vecka är påbörjad. Vi debutgrillade i lördags, oj vad gott det var. Solen har strålat och man känner hur man blir piggare och får kraft igen. Snittet på min mage börjar läka och kan gå längre och längre runda på morgonen. Tänker mycket på att tänka på saker som jag blir glad över...som att se mina tomatplantor växa att vara ute att inte vara för snål för att köpa tulpaner till mig själv...ska göra det idag tror jag. Jag måste kunna unna mig saker inte bara prioritera barnen i allt. Vet inte hur länge sen det var sen jag köpte något till mig själv, behöver inte vara något stort men en tulpanbukett för 40 kr måste jag ju kunna klara av att köpa till mig själv. Ska även ringa till vuxen psyk och kolla upp om dom kan göra en utredning på mig....lillasyster sa att det är lång väntetid. 

Här är ett bra citat ur boken jag läser tankvärt tycker jag   


"Att hålla fast vid ilska är som att krama om ett

glödande kol med avsikt att slänga det på någon

annan - det är du själv som blir bränd"


Nu ska jag gå och duscha för första gången utan att behöva täcka mitt snitt, ska bli så skönt.





Ovido - Quiz & Flashcards