Alla inlägg den 25 september 2009

Av Christel - 25 september 2009 14:50


Gråter Idag har jag haft gråten i halsen hela dagen...jag var så rädd att min chef skulle prata med mig, för jag vet att jag skulle börja gråta. Det är så jobbigt när man vill säga något men man inte riktigt kan det känns så fåninga att gråta. Typiskt tjejer att gråta så snart det är jobbigt...löjligt. Jag stack hem lite tidigare idag redan 12.00 kände jag att jag hade gjort det nödvändigaste och kunde sticka till Maxi och handla, så var man 900 kr fattigare och hur länge räcker det...på måndag får man handla igen.Jag tycker att det är viktigt med maten mina två hockeygrabbar tränar riktigt hårt minst 4 gånger i veckan och då är det viktigt att man har bananer youghurt hemma och helst vill dom ha gainomax efter varje träning men det har jag sagt nej till efter matcherna räcker annars går det bra med en banan och lite yoghurt...hoppas jag man är ju ingen expert. Så ikväll är det både fotbollsmatch och hockeyträning det körde ihop sig lite för det var nästan samtidigt men nu har det löst sig. Känner mig så jäkla trött bara, ibland tänker jag dumma tankar som att jag skulle vilja bli sjuk ligga på sjukhuset läsa veckotidningar och äta godis och så fick deras pappa tvingas att ta hand om allt, fast det vet jag att han inte hade gjort. Men naturligtvis är det inte så att ligga på sjukhus är man så frisk att man kan ligga och läsa då skickas man hem, och naturkigtvis vill jag inte vara sjuk, dum tanke men det sa jag ju. Min lillasyster tyckte att vi skulle köpa julklappar till kusinerna det gjorde vi innan men slutade för ett par år sedan. Jag tyckte att det var jätte bra ide men en jättedyr ide, får se hur jag kan lösa det. Ett bankrån kanske...Nej har lite funderingar på att starta en städfirma eller inte bara städ, jag har ju gjort det mesta inom resturang allt från disk till servering och är både duktig och servisinriktad är faktiskt väldigt trevlig...fast det låter inte så här, någon mer negativ får man leta efter. Men det är min förbannade ekonomi som är helt katastrofal men det ordnar sig nog...Min stackars hund ligger och fnattar sig har tvättat henne med ett dyrt schampo från apoteket men tveksamt om det blivit bättre, måste nog åka in med henne hon har riktiga sårskorpor men det kostar ju en hel del vet inte riktigt var jag ska få de pengarna ifrån. Men det finns de som har det sämre...ska åka in med henne på måndag, kan inte dra ut på det längre.


Ovido - Quiz & Flashcards