Alla inlägg den 7 november 2009

Av Christel - 7 november 2009 12:23

Och vet inte riktigt varför, är förbannad på dumma avundsjuka föräldrar okej att barn är det men föräldrar...det är verkligen beklagligt. Är man duktig i skolan så är det bara kul och bra men är man det i en sport ...oj helt plötsligt kan man inte glädjas längre. Inte säga lycka till eller ens fråga hur det gick. Nej för gudsskull låt honom inte tro att han är något. Nästa år är det kanske någon annan som är bättre och får spela med dom som är äldre och då lovar jag att jag ska berätta det för det barnet och även de stolta föräldrarna att jag tycker att det är roligt att han får den chansen. Och är han helt övertygad om att han ska bli NHL-proffs låt honom tro det alla måste vi ha drömmar och mål här i livet. Vill något barn bli läkare då tycker man det är jätte bra vilket driftigt barn som vet vad hon vill det är bara att plugga och plugga men säger att barn att han ska satsa på hockey, fotboll eller någon annan sport så säger man sällan det är bra det gäller bara att träna och träna nej då plockar man ner vederbörande genom att säga att det är stört omöjligt det finns så många duktiga spelare sen skrattar man lite och tittar menande på varandra. Och så skäms man som förälder att man har ett så korkat barn som drömmer om en hockeykariär och att man inte har berättat för honom att det kan han verkligen inte. Men jag är en sådan korkad förälder som talar om för min son som faktiskt är väldigt bra just nu att det är bara att träna och träna det finns inga genvägar man får försaka mycket  men det finns alltid en chans att lyckas om man är villig att göra de uppoffringarna och satsa. Naturligtvis är jag realist och vet hur svårt det är men är detta något han vill så kommer jag att stötta honom till 100 % inte trycka ner honom. Naturligtvis finns det en hel del föräldrar och barn som är glada för hans skull tittade på matchen och talade om för honom vilken bra match han gjorde även en kille i hans lag som även han är riktigt duktig istället som vissa bli sura och avundsjuka så var han helt klart uppriktigt glad för hans skull  och den inställningen har han från sina föräldrar och sådant gör mig riktigt glad. Ja jag ska tänka på dom som faktiskt har den inställningen och vara glad för det istället för dom som beter sig du. känns faktiskt bättre nu ska nu fixa lite mat sen ska vi till Jonstorp och spela. Glad

Ovido - Quiz & Flashcards