Alla inlägg den 15 november 2009

Av Christel - 15 november 2009 18:35

Ja ha då har man tillbingat en dag i ishallen, men man ska verkligen inte klaga när det är hemma matcher. Men jag har mått dåligt idag, la mig tidigt igår vid 22.00 tiden och vaknade med jävulsk huvudvärk, jag som aldrig brukar ha ont i huvudet, dessutom har jag ont i halsen och mår illa. Känner mig faktiskt sjuk...men lite pinsamt och ringa och sjukanmäla mig inte en jävel tror på det allra minst min chef. Råkade lyssna på ett program på TV, dom pratade om vuxen ADHD. Där satt två helt vanliga kvinnor och pratrade om sina liv, de hade fått diagnosen efter de hade fyllt 40 år. De sa att de var oerhört slarviga glömde saker hela tiden byter jobb ofta...och en massa andra saker. I slutet frågade intervjuaren om hon hade några tips till kvinnor som lider av det. "Köp en snygg damsugare för den står ju alltid framme" lite skämt och lite allvar. Då började det snurra i mitt huvud jag är oerhört slarvig har alltid varit (två av mina systrar är oerhört pedantiska)Har aldrig ställt in damsugaren den står ofta mitt på golvet. Jag tycker alltid att det är pinsamt när det kommer folk när jag inte är berädd på det, eftersom det ligger saker överallt. På köksbordet kan ligga allt strumpor tidningat pennor ja allt du kan  tänka dig. Jag försöker verkligen att ha ordning men klarar det inte lägger saker precis där jag är. Har gjort av med alla smycken och klockor som jag fått genom åren. Ungarna tycker det är superjobbigt för jag letar alltid efter bilnycklar, plånbok eller telefonen alltid är det något och då blir jag arg och irriterad och skäller på barnen. Mina pojkvänner genom åren har oxå varit mycket irriterade på mig och dom har inte trott mig när jag bedyrat att jag verkligen försöker. Nej nu är jag dum, naturligtvis har jag inte ADHD men det hade ju förklarat en massa saker och jag lider faktiskt oerhört av mitt beteende. Men faktum är att när jag städar rum är jag alltid väldigt noga och hatar att slarva igenom rummen vill att allt ska ligga som det ska och att det är rent och snyggt. Men jag pratar alldeles för mycket har väldigt svårt att inte lägga mig i saker har väldigt mycket synpunkter och som sagt har väldigt svårt att hålla dom för mig själv. Har ångrat mig massor av gånger när jag sagt saker som jag kanske inte skulle ha sagt. Jo jag har nog det...tänk om man kunnat skylla sitt ibland dumma beteende på det eller när man blivit av med plånboken för hundrande gången, som igår då den låg bredvid bilen den hade legat där hela natten, och det står massor av bilar på min parkering rena rama turen att den låg kvar. Det har gått så långt att jag inte ens letar efter sakerna eller polisanmäler och spärrar kort för jag är alltid övertygad om att det kommer fram att jag bara lagt det på något ställe och sen glömt var. Nej nu får jag väl sluta har ju lite annat att göra, när man känner sig krasslig som jag gjorde idag så känner jag mig väldigt ensam. Tänk om man bara kunnat ligga kvar i sängen och någon annan skött barnens körningar gått ut med hunden och fixat maten. Och sen kommit upp till mig och frågade hur jag mådde och kokat en kopp tee till mig, och sagt "jag fixar allt idag älskling och säg bara till om du vill ha något"



Ovido - Quiz & Flashcards