Alla inlägg den 17 november 2009

Av Christel - 17 november 2009 15:30

De är supergoda och jätte lätta ska lämna receptet sen, förstod inte riktigt kommentaren om jag skulle se New moon, har ingen aning om vad det är och det känns inte riktigt som det är läge för mig att gå på bio så svaret är nej. Var tvungen att sluta innan eftersom det knackade på dörren och det här med att jag bloggar är det ingen som vet så jag stängde ner snabbt annars tror dom kanske att jag blivit knäpp, och det är vissa som redan nu tycker att jag är lite knäpp.  Tog mod till mig innan och ringde min chef han lät så glad och tyckte att jag kunde stanna hemma imorgon oxå vi skulle julpynta (jag skojar inte, julborden börjar på fredag) men det fixade dom själva tyckte han. Sa att jag kunde komma på torsdag och det tyckte han var bra. Vi ska ha ett möte på torsdag med min syrra vi måste ju komma på en lösning kan ju inte ha det så här och det fattar ju jag oxå och det har jag sagt innan att jag ville. Vet inte riktiga vad jag vill om jag vill stanna kvar alls det känns inte riktigt så just nu. Grät en liten skvätt innan när jag tänkte på jobb o pengar tyckte synd om mig...funderade på om jag skulle skicka ett sms till min kära far och be om lite pengar, 5000 kr hade jag velat låna men det är väl väldigt fegt att inte ringa eller åka dit, förstår inte varför jag är så feg inget kan ju hända och han lär ju inte säga nej det vet jag ju.

Receptet på dajmmuffinsar kommer här.


DAJM MUFFINSAR

150 g smör

1 1/2 dl socker

2 ägg

3 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

1 1/2 dubbeldajm

1.Sätt ugnen på 200 grader

2.Rör rumsvarmt smör och socker poröst

3.Tilsätt ägg ett i taget

4.Blanda övriga ingredienserna, rör till en jämn smet

5.Hacka dajmet och blanda i, idag köpte jag fel av misstag tog med apelsin smak men det blev gott.

6.Klicka smeten i formarna.

Ibland gör jag stora och kanske bara 7 st idag gjorde jag 10 st mellanstora.

 

Nu ska jag börja med maten så dom hinner äta innan hockeyn. Potatismos och oxfärs biffar-

 

 

Av Christel - 17 november 2009 11:38

Mår inte bättre idag som jag trott att jag skulle göra huvudet värker och jag känner mig allmänt hängig. Inte gjorde det saken bättre att jag skulle vara duktig och damsuga Anthonys rum öppnar fönstret på vid gavel ligger på knä och försöker få bort hundhåret från mattan reser mihg upp och slår naturligtvis i huvudet i fönstret, jag fick lägga mig ner ett tag för blev alldeles snurrig. Fortsätter mitt damsugande men känner att det rinner något ner på kinden. Går in på toan och tittar då har jag regält med blod i håret och som rinner i en strid ström ner över ansiktet, usch såg väldigt läskigt ut. Så jag avbröt mitt städade och la mig i badet istället. Inte precis med en gång för först letade jag i ca en halvtimme efter proppen, tillslut hittade jag den längst under badkaret och jag fick skruva loss framsidan för att komma åt den. Det bästa med det var att jag hittade en massa schampo och tvål därunder och även en fotfil som hamnade direckt i soptunnan. Nu tog jag mig en kopp kaffe inte för att jag tycker att det är särskilt gott men jag blir pigg av det. Har faktiskt börjat läsa SANNA EDINS bok Sluta kämpa -BÖRJE LEVA har läst den en gång men har bestämt mig för att läsa den sakta och verkligen tänka när jag läser den, ska citera något hon skrev i första kapitlet.

Sluta vänta på att någon ska fixa det åt dig. Bestäm dig för att du finns till här och nu och ska ordna det så bra som möjligt för dig i detta liv. Bara i och med du bestämmer detta börjar det hända saker.

Livet är en färskvara. lev ditt liv -här och nu-och vänta inte till bästföredatum.

Ovido - Quiz & Flashcards