Alla inlägg den 22 november 2009

Av Christel - 22 november 2009 21:11

Mår faktiskt bättre än på länge, känner ingen ångest över att behöva åka till jobbet i morgon. Återigen det är ju jag som måste göra något åt mitt liv och känner jag mig orättvist behandlad så får jag väl försöka göra något åt det. Är fast besluten om att göra något annat men naturligtvis får jag göra det bästa av situationen där jag är nu. Har bestämt mig för att sluta att ständigt tänka på alla andra, tycker att det är synd om andra så därför gör jag det själv, nej det är slut på det nu. Imorgon ska jag ha frukosten så jag börjar 6.00 visst är det tidigt, men det är väldigt skönt att sluta vid 14.00 Då hinner man handla och åka hem och fixa maten i lugn och ro innan de stressade kvällarna börjar. Tog faktiskt det sista vinet ur flaskan blev nästan ett glas. När jag är klar här ska jag lägga mig i badet, jag älskar att bada mycket avkopplande. Funderar mycket över mitt liv och hur jag vill ha mitt liv i framtiden vad jag vill ändra på i mitt liv vilka drömmar som jag ska ta tag i och försöka förverkliga. När jag tänker på att man snart börjar närma sig 50 år blir jag nästan rädd känner mig bara som 30 och ibland ännu yngre. När man är 50 bör man ha det tryggt ekonomiskt bo i ett hus där man ska åldras med sin älskling, jag har det verkligen inte tryggt varken på jobbfronten eller husfronten och verkligen inte på förhållande fronten allt är lika osäkert. För ett par år sen träffade jag en kille vi sågs då och då från båda hållen var det nog mer sexet som vi var ute efter det var inget seriösare. En gång kom jag ihåg att jag sa att det är svårt för mig att ha ett seriöst förhållande eftersom jag var själv med mina tre barn och dom tog väldigt mycket av min tid. Jag ville läsa för dom på kvällarna ville vara med dom ville inte att det skulle sitta någon otålig pojkvän och sura i soffan och tycka att jag aldrig hade tid för honom. Då sa han att när barnen var så stora att de inte behövde mig på samma sätt då var jag kanske så gammal att ingen ville ha mig. Men va då killarna blir väl gamla dom oxå, nej är inte ett dugg rädd för att bli själv när man väl är redo för ett förhållande tror jag att man hittar någon att älska igen. Och tänk vad skönt att då bara kunna va....göra vad som faller en in, ingen att ta hänsyn till. Nej var sak har sin tid och just nu är det mina barn som gäller och som kommer i första hand. Kom oxå ihåg speciellt en episod när han fick skjutsa hem mig på cykel det var en ganska lång vär hem till mig och när vi väl var framme och jag inte ville att han skulle komma in eftersom barnen låg och sov sa han. Ja du är verkligen inget kap en fattig ensamstående trebarnsmamma och ändå skjutsar jag dig hem på cykel mitt i natten och jag får inte ens följa med in...men han sa det med glimten i ögat så jag tog det mer som en komplimang, och han skickar fortfarande sms ibland trots att det var flera år sen vi sågs. Okej nu får jag sluta för denna gången, när jag skrev igår och när jag precis skulle spara så bröts internet snacka om att bli irriterade men jag stängde bara av och gick och la mig. Men jag skrev mest om hockeyn och matchen vi varit på ganska ointressant, men grabbarna vann igallefall, dom är faktiskt obesegrede...fårse hur länge det varar, börjar bli lite kaxiga så när dom förlorar sin första match bryter dom väl ihop.

God nattGlad

Ovido - Quiz & Flashcards