Alla inlägg den 18 november 2009

Av Christel - 18 november 2009 21:42

Denna kväll har jag tillbringat i ishallen och sålt korv som hockeyförälder innebär det oxå att ställa upp då och då och hjälpa till på matcherna, faktiskt ganska kul bara det inte blir för ofta. Snart kommer min boyfriend hit, han brukarr inte sova här om vardagarna men han sticker till USA på fredag så vi kommer inte att träffas på ett tag vet inte riktigt vad jag tycker om det..ibland är det bara jobbigt med förhålland, en till som ställer krav på en och har synpunkter på saker. Nej ibland känner jag att det är mycket enklare när man är ensam jag har varit ensam så länge, har inte haft något förhållande sen min kära ex-man. Vet varken ut eller in det är nog mycket det oxå som gör att jag mår dåligt. Om ett par veckor åker även min stora grabb till USA med sin pappa, känns lite konstigt när jag knappt har råd att köpa mat, men kan inte gnälla jag får mitt underhåll varje månad. Min lilla grabb ska till London med sin pappa om två veckor fattar inte vad han sysslar med men jag ska väl vara glad för dom får ju resa i alla fall. Dessutom har dom två kusiner i USA så att dom åker dit och träffar dom är ju kul och dessutom bra för deras englska. Mina barn har dubbelt medborgasskap och deras pappa vill att dom ska gå i skola där i framtiden och visst hade det varit kul. Nej nu är det dags att sluta ringer när som helst på dörren.

Av Christel - 18 november 2009 11:02

Tycker att jag mår som igår, borde bli bättre. Snackade med en lärare i skolan idag när jag var ute och gick hon sa att det var många som var hemma från skolan för halsont och huvudvärk så det är väl något som går och jag är som sagt var inte sämre än att jag kan vara uppe. Har till och med städat städskrubben och det var verkligen intressant hittade en massa saker som jag hade saknat där fanns en massa gamla plastpåsar små alltså man kan inte ens använda dom till soppåsar, fattar inte varför jag sparar dom. Men men nu känns det ganska bra nu när man slängt en massa jag har oerhört svårt att slänga men när jag väl gör det känns det superskönt en lättnad liksom. Dom säger ju att hur det ser ut hemma speglar hur man har det i sitt liv och det stämmer ju verkligen jag har väldigt stökigt i mitt liv. Så om jag får ordning hemma så kan jag kanske tillslut få ordning på mitt liv oxå..ja vem vet. Rom byggdes som sagt var inte på en dag man får helt enkelt göra små förändringar varje dag och tillslut så kanske jag både fått ordning på mitt hem och mitt liv. Har man ordning och reda så mår man så mycket bättre och gör inte av med saker hela tiden och då får jag massor av tid över för då slipper jag att ständigt leta efter saker. Så nu ska jag alltid hänga bilnyckeln på hängaren vid dörren alltid lägga plånboken på samma ställe i skåpet ovanför diskmaskinen så slipper jag leta efter dom sakerna i alla fall. Nu ska jag ta mig en kopp kaffe så jag får lite energi och fortsätta på min lista (har en lång lista med saker som jag måste göra sen) jag måste ha det annars får jag inget gjort, på börjar då en massa saker som jag aldrig slutför. Hej så länge  Glad

Ovido - Quiz & Flashcards