Direktlänk till inlägg 13 november 2009

Ensam hemma

Av Christel - 13 november 2009 19:40

Det är inte ofta men har kört min lilla kille på hockey A-laget spelar o mellan grabben släpptes av i stan skulle på bio och stora killen skulle på "lokal fest" lustigt uttryck tycker jag. Jag ägnar mycket tid åt att fundera över mitt liv. Och hur det  har  blivit. Tänk vilka planer jag hade när jag var ung. Var en riktig äventyrare älskade att resa var i Spanien några månader var i Österrike och jobbade stack sen till USA och jobbade på en paj bar i Los Angeles bodde med Rory som var Amerikan och som jag trodde var min stora kärlek. Men det trodde jag även om Santiago som kom från Ecuador och som jag träffade i Spanien, bli nog alldeles för lätt kär eller tror det . Men mitt visum gick ut och jag var tvungen att åka tillbaks till Sverige med löfte om att komma tillbaks igen, men när jag väl var hemma så föll även han i glömska flyttade till Stockholm istället och jobbade på Beckomberga...oj vilken rolig tid det var. Även här blev jag störtkär i han som är pappa till mina barn. Jag närmade mig 30 och visst hade tanken på barn slagit mig ibland...blev ändå superförvånad när jag efter bara ett par månader blev gravid det var ju naturligtvis inte riktigt planerat. Men vi blev superglada. Alex pappa är Amerikan och han var delvis uppvuxen där så det var ju hans mening att flytta dit. Vi åkte dit och besökte en massa platser men bestämde oss för Santa Barbara en helt underbar plats i California. Efter  det att jag fött vår andra grabb lilla Andrew så stack vi. Alla våra saker skeppades över och allt var superspännande. När vi väl kommit dit och funnit oss till rätta jag trivdes verkligen mycket bra då dog vår lilla Andrew. Han låg i sin säng helt livlös...tiden som följde var fruktansvärd man gick som i dvala. men amerikanerna är fantastiska vi hade grannar som vi knappt kände som lagade mat och ställde utanför dörren kunde bar ringa på och krama om en utan att säga något. Jag och William som då var drygt 1 år åkte hem och lilla Andrew åkte även han hem i samma plan men i en liten vit kista. Hemresan var planerad innan  Andrew dog jag och barnen skulle åka hem ett par veckor över sommaren och hälsa på. Detta blev den värsta sommaren jag någonsin varit med om. Människor undvek mig som pesten gick jag på stan och såg någon jag kände så försvann dom in i någon affär för att slippa möta mig. Dom visste antagligen inte vad dom skulle säga...men säg det då, men var inte tystal lång tid efter var folk livrädda att föra det på tal precis som om dom skulle påminna mig om något som jag ständigt tänkte på. Året efter födde jag en kille till då kom lilla Anthony då kunde folk andas ut och så nämdes aldrig Andrew igen. Precis som allt var glömt nu...jag glömmer aldrig min lilla kille han har en given plats i mitt hjärta och ingen kan någonsin ersätta honom. Nu ringde Anthony och ville bli hämtad återkommer senare. Jag älskar mina barn men tar aldrig dom för givet livet kan vara grymt och när jag läser eller hör om människor som förlorat sina barn så blir jag så ledsen jag vet precis vilket helvete dom går igenom och det helvetet önskar jag ingen det är fruktansvärt. Jag har vänner som säger attjag skulle aldrig klara om det hände mina barn något...men vad ska man göra dagarna går och plötsligt kommer det dagar då man kan tänka på något annat än sina döda barn. Nej nu måste jag åka...Märkligt ämne idag men när jag mår dåligt tänker jag alltid på Andrew. Säkert massor av stavfel men hinner inte kolla på det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christel - 13 augusti 2011 11:10

Idag ska det hämtas ved för snart är det dags att tända spisen och elda lite...börjar redan bli kallare och ruggigare, lite för tidigt tycker jag men det är bara att gilla läget. Jag älskar dessa lördagar när man inte har något speciellt att göra ing...

Av Christel - 9 augusti 2011 07:46

Ibland tycker bara ett jag inte hinner skriva....och det är bara dumheter, men den största anledningen är att min son har datorn hela tiden. men nu ska min äldsta son flytta till USA och hjälpa sin pappa med sitt företag, verkligen en chans för honom...

Av Christel - 24 maj 2011 12:12

Oj vad jag är glad när alla födelsedagar och examensfester är över...fast naturligtvis är det roligt också. Hade det inte varit för att det kostar massor och pappan i detta fallet inte tänker hjälpa till alls hade jag tyckt att det varit riktigt roli...

Av Christel - 17 maj 2011 12:34

Och min lilla grabb har ingen jacka på sig, dom skulle på utflyckt. Kände mig som en riktigt dålig mamma att jag inte propsade på en regnjacka, trodde att det skulle sluta men ack nej. Alla andra på skolgåden hade regäla kläder på sig, men han överle...

Av Christel - 13 maj 2011 22:18

Har varit mycket hockey idag, först vann Sverige över Tjeckien och är därmed i final  och nu är det bara 2 minuter kvar på matchen mellan Finland och Ryssland, Finland leder med 3 - 0. Så då spelar alltså Sverige och Finland final på söndag, kul hell...

Ovido - Quiz & Flashcards