Direktlänk till inlägg 13 november 2009

Hemma igen..

Av Christel - 13 november 2009 21:31

Har nog kört bil vad jag ska nu, så gjorde mig en irish coffe...gott. Har haft en riktigt jävlig dag på jobbet. Blir tyst och tryggt stämmning varje gång jag dyker upp. Så därför tog jag väldigt korta raster så dom kan fortsätta att prata. Mest förbannad eller besviken är jag på resturang chefen som hela tiden idiot förklarar mig. När jag ville lära mig kassan och börja jobba lite kvällar (barnen börjar ju bli stora nu) men han säger nej. När jag ville bli lite mer delaktig i just hotellet som jag sköter kanske ha min egen budget...då säger han nej. Och dom fattar inte alls vad jag menade när jag tyckte att ju mer ansvar man får ta desto bättre jobbar man. Men nej då blir man idiotförklarad igen. Nej tydligen ska jag bara städa och sen hålla käften. Men jag vet ju att jag har så mycket att ge vill och kan mycket som jag inte får visa. Men känner mer och mer hur jag bryts ner av detta och mitt självförtroende sjunker mer och mer. Idag hade jag väldigt trevlig familj som bodde där, när mamma i familjen gick förbi mig sa hon "är det inte jobbigt att bädda så många sängar akta dina axlar. Jag bara log och sa att det är nog inte så farligt. Senare under dagen hörde jag henne säga till sin dotter. Stackaren hon håller fortfarande på...nästan så jag skulle vilja hjälpa henne, tyst säger dottern hon kan höra dig. Jag kände sådan tacksamhet mot henne som faktiskt tänkte på mig det är det inte många som gör. Sen gick jag in på rummet och grät, det var nog tredje gången den dagen. Är så jävla ledsen hela tiden känner ingen glädje alls. Men har bestämt migför att om sex månader ska jag ha bytt jobb och flyttat från lägenheten o fått bättre ekonomi. Alltså den 13 maj man måste ha mål....det är superviktigt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christel - 13 augusti 2011 11:10

Idag ska det hämtas ved för snart är det dags att tända spisen och elda lite...börjar redan bli kallare och ruggigare, lite för tidigt tycker jag men det är bara att gilla läget. Jag älskar dessa lördagar när man inte har något speciellt att göra ing...

Av Christel - 9 augusti 2011 07:46

Ibland tycker bara ett jag inte hinner skriva....och det är bara dumheter, men den största anledningen är att min son har datorn hela tiden. men nu ska min äldsta son flytta till USA och hjälpa sin pappa med sitt företag, verkligen en chans för honom...

Av Christel - 24 maj 2011 12:12

Oj vad jag är glad när alla födelsedagar och examensfester är över...fast naturligtvis är det roligt också. Hade det inte varit för att det kostar massor och pappan i detta fallet inte tänker hjälpa till alls hade jag tyckt att det varit riktigt roli...

Av Christel - 17 maj 2011 12:34

Och min lilla grabb har ingen jacka på sig, dom skulle på utflyckt. Kände mig som en riktigt dålig mamma att jag inte propsade på en regnjacka, trodde att det skulle sluta men ack nej. Alla andra på skolgåden hade regäla kläder på sig, men han överle...

Av Christel - 13 maj 2011 22:18

Har varit mycket hockey idag, först vann Sverige över Tjeckien och är därmed i final  och nu är det bara 2 minuter kvar på matchen mellan Finland och Ryssland, Finland leder med 3 - 0. Så då spelar alltså Sverige och Finland final på söndag, kul hell...

Ovido - Quiz & Flashcards