Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Varit på hockeymatch

Av Christel - 18 november 2009 21:42

Denna kväll har jag tillbringat i ishallen och sålt korv som hockeyförälder innebär det oxå att ställa upp då och då och hjälpa till på matcherna, faktiskt ganska kul bara det inte blir för ofta. Snart kommer min boyfriend hit, han brukarr inte sova här om vardagarna men han sticker till USA på fredag så vi kommer inte att träffas på ett tag vet inte riktigt vad jag tycker om det..ibland är det bara jobbigt med förhålland, en till som ställer krav på en och har synpunkter på saker. Nej ibland känner jag att det är mycket enklare när man är ensam jag har varit ensam så länge, har inte haft något förhållande sen min kära ex-man. Vet varken ut eller in det är nog mycket det oxå som gör att jag mår dåligt. Om ett par veckor åker även min stora grabb till USA med sin pappa, känns lite konstigt när jag knappt har råd att köpa mat, men kan inte gnälla jag får mitt underhåll varje månad. Min lilla grabb ska till London med sin pappa om två veckor fattar inte vad han sysslar med men jag ska väl vara glad för dom får ju resa i alla fall. Dessutom har dom två kusiner i USA så att dom åker dit och träffar dom är ju kul och dessutom bra för deras englska. Mina barn har dubbelt medborgasskap och deras pappa vill att dom ska gå i skola där i framtiden och visst hade det varit kul. Nej nu är det dags att sluta ringer när som helst på dörren.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christel - 13 augusti 2011 11:10

Idag ska det hämtas ved för snart är det dags att tända spisen och elda lite...börjar redan bli kallare och ruggigare, lite för tidigt tycker jag men det är bara att gilla läget. Jag älskar dessa lördagar när man inte har något speciellt att göra ing...

Av Christel - 9 augusti 2011 07:46

Ibland tycker bara ett jag inte hinner skriva....och det är bara dumheter, men den största anledningen är att min son har datorn hela tiden. men nu ska min äldsta son flytta till USA och hjälpa sin pappa med sitt företag, verkligen en chans för honom...

Av Christel - 24 maj 2011 12:12

Oj vad jag är glad när alla födelsedagar och examensfester är över...fast naturligtvis är det roligt också. Hade det inte varit för att det kostar massor och pappan i detta fallet inte tänker hjälpa till alls hade jag tyckt att det varit riktigt roli...

Av Christel - 17 maj 2011 12:34

Och min lilla grabb har ingen jacka på sig, dom skulle på utflyckt. Kände mig som en riktigt dålig mamma att jag inte propsade på en regnjacka, trodde att det skulle sluta men ack nej. Alla andra på skolgåden hade regäla kläder på sig, men han överle...

Av Christel - 13 maj 2011 22:18

Har varit mycket hockey idag, först vann Sverige över Tjeckien och är därmed i final  och nu är det bara 2 minuter kvar på matchen mellan Finland och Ryssland, Finland leder med 3 - 0. Så då spelar alltså Sverige och Finland final på söndag, kul hell...

Ovido - Quiz & Flashcards