Alla inlägg under november 2009

Av Christel - 5 november 2009 21:55

Trodde att jag skulle hinna skriva mer förra helgen men naturligtvis hann jag inte det...så jag fortsätter idag istället äsch jag skriver hela igen.

Småbarnsföräldrar är undantagna alla möjligheter att disponera sin egen tid. Det är deras eget fel. Barn är nämligen smarta och föräldrar korkade. Det är ett faktum. Nutidens barn är manipulativa och beräknande. de skyr inga medel för att nå sina mål. och de lyckas undantagslöst. Barnen lever lyxliv och är samhällets överklass. Deras makt och levnadsvillkor kan endast jämföras med den forna adelns. När såg man senast ett barn hugga ved? Eller skotta snö? Vem klipper gräsmattan ? inget barn i varje fall. Barn gör inte rätt för sig . Barn gör aldrig ett hederligt dagsverk. och varför skulle de göra det när de har egna tjänstehjon som passar upp? I sina föräldrar har  barnen ständigt en piga till hands, en chaufför eller uppassare som lyder deras minsta vink. Barnen har återinfört slaveriet så listigt att föräldrarna ingeting märker Roligt skrivit tycker jag, tar fram och läser det ibland när jag är ledsen för min stackars son inte kan köpa sina hockey handskar för 1000 kr eller klubban som bara kostar 1500 kr när jag ärver min 14 årings telefon och köper en ny finare till honom...köper och köper jag tog den på avbetalning på två år. Alla andra har ju det senaste fast jag vet att det säger alla ändå går jag på det gång på gång. Nej nu ska jag gå och lägga mig ska gå ut och gå tidigt i morgon har faktiskt börjat komma igång var på gymet kl 7.00 i morse. Lika bra att göra det då för jag vet att jag aldrig hinner på kvällen. I morgon är det match igen 19.00 min lilla kille ska spela DM-match med dom stora killarna så visst är man lite stolt över honom. Men det får man ju inte vara som förälder...kom inte där och tro att din son är något det kan ändras om ett par år. visst kan det göra det men låt mig glädjas lite nu eller. Hockeyföräldrar är väldigt speciella även jag antagligen det blir nästan en livsstil. Som en kompis sa till mig...vet du vad som är skillnaden mellan en pittbull och en hockeymamma....jo läppstiftet fast jag använder inte läppstift.

Ovido - Quiz & Flashcards